Žalovaným spotrebiteľom sme ušetrili desiatky tisíc eur! Na začiatku tých príbehov bola doručená súdna zásielka s Platobným rozkazom.
Pre úspešnú obranu je dôležité:
- Poznačiť si dátum prevzatia takejto listovej zásielky!
- Obálku otvoriť!
- Prečítať si jej obsah s porozumením!
- Vyhľadať pomoc!
- Počas súdneho konania ostať aktívny a komunikovať s advokátom alebo spotrebiteľským združením, ako je to naše!
- Aj po skončení súdneho konania si uložiť kontaktné údaje a v prípade akéhokoľvek ďalšieho vymáhania zo strany veriteľa nás kontaktovať!!!
Keď vyhľadáte pomoc, je dôležité vedieť aspoň:
- Kto je žalobca;
- O akú sumu Vás žalujú;
- Aký súd vydal platobný rozkaz (prípadne uznesenie, ktorým Vás súd vyzýva, aby ste sa vyjadrili k žalobe)!
Informácie je najlepšie čítať z príslušných listín.
V prípadoch, kedy žalobcom nebola banka alebo nebanková spoločnosť, ktorá v minulosti finančné prostriedky poskytla, ale iná spoločnosť, súdy okrem iného skúmajú aj to, či je žalobca aktívne vecne legitimovaný.
Kedy môže byť pohľadávka neplatne postúpená?
- Ak pôvodný veriteľ, napr. banka nedodržala odbornú starostlivosť (povinnosť posúdiť bonitu), dôsledkom je nemožnosť pohľadávku zosplatniť, a tým je neplatné aj postúpenie na nového veriteľa;
- Ak Vám neboli správne doručované výzvy pred zosplatnením a postúpením pohľadávky, t.j. ak neboli doručované v súlade s právnymi predpismi.
Viac si k problematike môžete prečítať tu: https://fenixzdruzenie.sk/rozsudok-najvyssieho-sudu-sr/
Prevzatie súdnej zásielky netreba brať na ľahkú váhu! Žalovaný spotrebiteľ má silné právne nástroje, vrátane argumentácie o neplatnom postúpení pohľadávky, ktoré môžu viesť k zamietnutiu žaloby v celom rozsahu. Alebo po podaní vecne odôvodneného odporu, zoberie žalobca žalobu späť. OS Banská Bystrica v upomínacom konaní po podaní odporu vyzve žalobcu, aby sa v lehote vyjadril či chce pokračovať v konaní, ak sa žalobca k odporu nevyjadrí, súd konanie zastaví. Takto sa klientke z Prešovského kraja (okres Medzilaborce) ušetrilo viac ako 15 000 eur. (číslo konania_Sp. zn. 25Up/540/2022).
Ak aj nejde o postúpenú pohľadávku a žaluje Vás pôvodný veriteľ (banka či nebanková spoločnosť), po prevzatí súdnej zásielky sa bráňte, môžete vyhľadať advokáta alebo odborníka v združení na ochranu spotrebiteľa. Využite 15 dní na podanie odporu!
Na konci súdneho konania môže byť rozsudok vo váš prospech, väčšia časť žalovanej sumy môže byť súdom zamietnutá a zvyšok Vám môže povoliť súd posplácať v splátkach.
Prevzali ste súdnu zásielku? Kontaktujte nás!
Najnovšie komentáre