Minulý mesiac sme poskytovali poradenstvo v súvislosti s ponukou úveru od spoločnosti, ktorá sa na webovej stránke prezentuje ako LakhoUvers. Klient, ktorý sa na nás obrátil bol už v bode, kedy na požiadanie odoslal mailom sken svojho občianskeho preukazu a nás kontaktoval po tom, ako mu na mail bola doručená zmluva o pôžičke. Vzápätí mu v osobitnom maily prišlo Potvrdenie transakcie, kde bol uvedený aj poplatok nasledovne: KOMISIA: 105 EUR.
Počas poskytovania poradenstva sme sa priamo pozreli na webovú stránku, ktorá vykazuje známky nedôveryhodnosti a možno aj rozporu s právnymi predpismi.

V čom spočívalo naše poradenstvo?
NEPOSIELAŤ žiadny finančné prostriedky osobe, ktorá sa tvári ako poskytovateľ!
ZMENIŤ SI OBČIANSKY PREUKAZ kvôli podozreniu na zneužitie osobných údajov!
ZABLOKOVAŤ komunikáciu s uvedenou osobou/spoločnosťou!
Online priestor ponúka širokú škálu možností, avšak čím ďalej, tým viac hrozieb na nás v tomto priestore číha.
Ponúkame PÁR TIPOV, ktoré MÔŽU POMÔCŤ v orientácii sa na webových stránkach:
Dark Patterns: web používa manipulatívne techniky na ovplyvnenie používateľov. Používateľ je nútený robiť niečo, čo by normálne neurobil, kvôli nejasnému dizajnu alebo zavádzajúcim tlačidlám.
Nedôveryhodnosť: stránka pôsobí neprofesionálne alebo nedôverčivo láka do transakcií.
Porušenie právnych predpisov pri ochrane finančného spotrebiteľa: nižšie uvádzame pár príkladov, ktoré môžu súvisieť s tým, že stránka zjavne porušuje platné právne normy:
- Skryté poplatky a nejasné informácie o cene
- Nedostatočná informácia o práve na odstúpenie od zmluvy
- Nejasné alebo neexistujúce zmluvné podmienky
- Nedodranie pravidiel ochrany osobných údajov (GDPR)
- Manipulácia s platobnými údajmi alebo nelegálne platby
- Zneužitie zraniteľných spotrebiteľov (tlačenie do rýchlych rozhodnutí)
- Nedodržanie pravidiel pre marketing a reklamu
- Nedostatočná ochrana spotrebiteľov pri zmluvách o úveroch alebo iných finančných produktoch
Najnovšie komentáre