fbpx

Tento projekt obsahovo, personálne a odborne podporuje hlavnú myšlienku združenia, ktorou je ochrana finančného spotrebiteľa. Hlavnou činnosťou a nosnou témou projektu je poskytovanie kvalitného a dostupného poradenstva v oblasti spotrebiteľských práv spotrebiteľom v rámci celého Slovenska a to všetkými formami, ktoré má k dispozícii, pomoci a podpore spotrebiteľom vo všetkých fázach vymáhania pohľadávok (predsúdne, súdne, exekučné, po-súdne, po-exekučné) a vo všetkých osobitných spôsoboch vymáhania pohľadávok (zrážky zo mzdy na základe dohody o zrážkach zo mzdy, tzv. dobrovoľné dražby, spotrebiteľské rozhodcovské konanie).

Poradenstvo bude poskytovať 8 kontaktných osôb. Z toho 4 kontaktné osoby sú financované z dotácie. Všetky kontaktné osoby majú dostatočné skúsenosti v tejto oblasti.

Projekt bezprostredne nadväzuje na predchádzajúce aktivity združenia, ktorým sa venuje od roku 2014.

Predkladateľ bude aktivity vykonávať tak, aby dosiahol ciele témy č. 2 nasledovne:

V pracovných dňoch od 8. – 16. hodiny budú k dispozícii kontaktné osoby, z ktorých vždy minimálne jedna sa bude nachádzať v priestoroch predkladateľa projektu (a to bez ohľadu na to, či bude financovaná z prostriedkov dotácie). Uvedené zároveň nevylučuje, že ďalšie kontaktné osoby budú poskytovať poradenstvo v rovnakom čase aj mimo priestorov kancelárie, napr. telefonickou alebo on-line formou, okrem času, počas ktorých budú zainteresované kontaktné osoby vykonávať činnosti uvedené v rámci Témy č. 3 – názov projektu: Cesta dlhu – prax pre život, teória hrou.

Otázky a Podnety budú kontaktné osoby vybavovať priebežne, súbežne a podľa potreby v rovnakom čase aj rôznymi formami.

Predkladateľ projektu bude pokračovať v spolupráci so subjektmi a jednotlivcami, ktorí sú uvedení v časti Organizačné, technické a personálne zabezpečenie realizácie projektu (doterajšia spolupráca so subjektmi) a vo vzťahu k naplneniu témy a cieľom projektu bude pokračovať v poskytovaní poradenstva širokej verejnosti a v šírení osvety v oblasti ochrany finančného spotrebiteľa prostredníctvom sociálnych sietí a uverejňovaním článkov v médiách podľa možností predkladateľa.

Podnety a otázky budú od širokej verejnosti, ako aj od spolupracujúcich subjektov vybavované každý pracovný deň od 8. do 16. hodiny, pričom ide o právne poradenstvo v oblasti ochrany spotrebiteľských práv so zameraním na finančného spotrebiteľa.

Ako formu mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov budeme realizovať usmernenie klientov podľa kritérií projektu, nie vždy s prevzatím zastupovania. Predkladateľ bude pokračovať v podávaní podnetov Národnej banke Slovenska v prípadoch, kedy to vyplynie z priebehu mimosúdneho riešenia sporu medzi klientom a veriteľom, ako aj v komunikácii so zamestnávateľmi klientov v súvislosti s ochranou práv spotrebiteľov pri zrážkach zo mzdy na základe dohody o zrážkach zo mzdy (tzv. neexekučné zrážky zo mzdy).

Jednotlivé aktivity budú vykonávané nasledovne:

  1. poskytovanie poradenstva a podpory klientom a ich odporučenie na subjekt, ktorý im môže poskytnúť kópie listín (veritelia, súdy, súdny exekútor…) a vypracovanie písomností, ktoré súvisia so všetkými fázami vymáhania dlhov, napr. žiadostí (pre rôzne subjekty), vyjadrenia v súdnych konaniach, ospravedlnenie neúčasti na pojednávaní …
  2. ozrejmenie situácie a poskytovanie poradenstva v predsúdnom konaní podľa toho, aké listiny sú k dispozícii, napr. po doručení výzvy na úhradu dlhu, uznania dlhu, súlad/nesúlad zmluvy o spotrebiteľskom úvere a následné poradenstvo vo vzťahu k nárokom veriteľov
  3. analýza zmluvnej dokumentácie: zmluvy o pôžičke, zmluvy o spotrebiteľskom úvere a úvere na bývanie
  4. odporúčanie postupu pri zrážkach zo mzdy vykonávaných na základe dohody o zrážkach zo mzdy (t.j. neexekučné zrážky), komunikácia so zamestnávateľmi (mzdové oddelenie, s konateľmi spoločností…)
  5. analýza súdnych zásielok, pomoc a podpora v súdnom konaní (vrátane rozhodcovského spotrebiteľského konania), odporučenie postupu a vypracovanie podaní na súd
  6. pomoc a podpora počas/po dedičskom konaní v súvislosti s vymáhanými pohľadávkami v tomto konaní/po tomto konaní vo všetkých fázach vymáhania pohľadávky

Cieľom projektu je sprístupniť kvalitné a dostupné poradenstvo a pomoc pri riešení spotrebiteľských sporov a problémov, zvyšovanie právneho povedomia, zlepšenie vymožiteľnosti práv spotrebiteľov, informovanosti spotrebiteľov a zvyšovanie úrovne ochrany spotrebiteľov v SR.

Tieto ciele budeme napĺňať cez zodpovedanie otázok a podnetov spotrebiteľov, pričom za otázku považujeme každé poskytnutie poradenstva, ktoré je jednorazové a klient nás v danej veci kontaktuje prvýkrát, pričom môže ísť o konkrétnu alebo všeobecnú žiadosť o informáciu, ktorá súvisí s propagáciou, predajom, dodaním tovaru alebo služby, plnením súvisiacim alebo vyplývajúcim zo zmluvy o spotrebiteľskom úvere, uplatnením práva na odstúpenie od zmluvy atď. Podnetom rozumieme vyjadrenie nespokojnosti spotrebiteľa so špecifickým veriteľom (banka, nebanková alebo inkasná spoločnosť) alebo dodávateľom služby, ktorá sa týka námietok spotrebiteľa, že veriteľ /dodávateľ porušil jeho práva, s plnením zmluvy o spotrebiteľskom úvere, ako aj spotrebiteľský spor medzi spotrebiteľom a veriteľom/dodávateľom, prípadne predávajúcim, ktorý vyplýva zo spotrebiteľskej zmluvy alebo s ním súvisí, pričom ide o dlhodobé poradenstvo.

Vybavenou otázkou a podnetom sa rozumie, že ich riešenie bolo ukončené (napr. spotrebiteľovi bol odporučený vhodný postup, spotrebiteľ bol odporučený na advokáta, do centra právnej pomoci, na iný subjekt, v pôsobnosti ktorého je možné poskytnúť kvalifikované poradenstvo – napr. Slovenská obchodná inšpekcia, ale tiež vysvetlenie terminológie používanej veriteľom/dodávateľom v predsúdnom, súdnom, prípadne exekučnom konaní, súvisiacej so súdnym rozhodnutím alebo inou korešpondenciou doručovanou spotrebiteľom).

Výsledky projektu budú merateľné prostredníctvom zvolených merateľných ukazovateľov.

Merateľné ukazovatele projektu:

  1. celkový počet prijatých otázok spotrebiteľov za celé obdobie realizácie projektu – očakávaná hodnota: 190

celkový počet prijatých podnetov spotrebiteľov za celé obdobie realizácie projektu – očakávaná hodnota 220

  1. celkový počet vybavených otázok spotrebiteľov za celé obdobie realizácie projektu – očakávaná hodnota: 190

celkový počet vybavených podnetov spotrebiteľov za celé obdobie realizácie projektu – očakávaná hodnota 140

Merateľné ukazovatele sa budú sledovať prostredníctvom spôsobu prijatia, a to telefonicky, e-mailom, cez sociálne siete, listinne, osobne, pričom vyhodnocované budú k 20.12.2024.

Doplnkové merateľné ukazovatele budeme evidovať vo vlastnej databáze Pojmov a slovných spojení, do ktorej sme vybrali slová a slovné spojenia, ktoré najčastejšie vysvetľujeme. Z doplňujúcej evidencie merateľných ukazovateľov vyplynie počet vysvetľovaných pojmov a slovných spojení v jednotlivých fázach a spôsoboch vymáhania pohľadávok za každý mesiac trvania projektu. Uvedený merateľný ukazovateľ sme sledovali aj počas trvania projektu v roku 2023. Doplnkové merateľné ukazovatele budeme sledovať pre každú kontaktnú osobu samostatne, pričom vyhodnocované budú k 20.12.2024 aj spolu za všetky kontaktné osoby.

Predkladateľ bude realizovať projekt diaľkovou formou v kombinácii s osobným príjmom a vybavovaním spotrebiteľských otázok a podnetov prostredníctvom jedného kontaktného miesta, pričom telefonické alebo e-mailové poradenstvo bude možné vykonávať aj mimo kontaktného miesta a to aj paralelne viacerými kontaktnými osobami (nakoľko kontaktné osoby môžu mať služobné mobily so sebou aj počas služobnej cesty, telefonické alebo e-mailové a osobné poradenstvo v rámci projektu je možné vykonávať aj mimo kancelárie – kontaktného miesta)

Kontaktným miestom bude kancelársky priestor, ktorý má združenie v prenájme na ulici J. A. Komenského č. 2 v Lučenci. Ide o byt v bytovom dome zrekonštruovaný a zmenený na kancelárske priestory. Nachádza sa na 1. nadzemnom podlaží (prístup nie je bezbariérový) a disponuje 3 miestnosťami. V rámci projektu budú dve miestnosti využívané na poskytovanie poradenstva. Miestnosti sú vyčlenené len na tento účel.

Priestor sa využíva na účely spojené s cieľom projektu a na uvedenej adrese má Združenie FÉNIX priznaný štatút chránenej dielne.

Zastávka mestskej hromadnej dopravy je vzdialená približne 300 m.

Prevádzková doba pre účely projektu bude nasledovná (prítomná bude vždy aspoň 1 z 8 kontaktných osôb):

Po – Pi: 08:00 – 16:00 hod.

Projekt bude zameraný na vybavovanie otázok a podnetov v oblasti ochrany finančného spotrebiteľa a mimosúdne riešenie spotrebiteľských sporov v špecifickej oblasti.

Formy mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov:

  • Usmernenie a komplexné poradenstvo pre spotrebiteľa bez prevzatia zastupovania
  • Zastupovanie na základe plnej moci.

Projekt sa bude realizovať prostredníctvom vybavovania otázok a podnetov pre oblasť ochrany finančného spotrebiteľa a komunikácie so spotrebiteľmi počas prevádzkovej doby, t.j. Po – Pi od 08:00 – 16:00 hod.  (platí pre všetky nižšie uvedené formy komunikácie so spotrebiteľmi):

Facebook: https://www.facebook.com/fenixzdruzenienaochranuapresadzovanieludskychprav

Instagram: https://www.instagram.com/zdruzenie_fenix/

  • Listinne – poštou na adresu: Združenie FÉNIX, Komenského 2, 984 01 Lučenec
  • Osobne na adrese: Združenie FÉNIX, Komenského 2, 984 01 Lučenec

Projekt je zameraný na spotrebiteľov z celej SR. Otázky a podnety budú prideľované jednotlivým kontaktným osobám podľa vecného zamerania. Poradenstvo je poskytované bezplatne!

Spotrebiteľ má možnosť podať spätnú väzbu formou online dotazníka dostupného na webovom sídle poskytovateľa: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScE9ylrm9ZIVAne6KFqNp3yrlbUDqfkzEUSWXbHSLqa4ZxqGA/viewform

Späť
Share This