fbpx

Vecné vyhodnotenie projektu (júl – december 2024)

 

Projekt sme začali realizovať podľa plánu, začiatok realizácie prvého seminára sme však museli posunúť až na začiatok októbra vzhľadom k tomu, že v druhej polovici septembra 2024 prebiehali zbierka Biela pastelka a priestory Krajského strediska ÚNSS v Banskej Bystrici neboli voľné. O tejto zmene sme mailom informovali Ministerstvo hospodárstva SR.

V žiadosti o dotáciu na realizáciu projektu Cesta dlhu – prax pre život, teória hrou sme si stanovili nasledovné výstupy:

Prezenčné listiny – 8 ks; počet je totožný s počtom seminárov. Počet účastníkov na seminároch bol vždy 70 až 100%, pričom plný počet účastníkov bol na štyroch seminároch.

Informačné príspevky –  8 ks; uverejnili sme ich na našich sociálnych sieťach po každom uskutočnenom seminári v kombinácii foto a text.

Krátke vzdelávacie videá (reels) – 40 ks; tieto boli uverejnené aj na našom yuotube kanály (https://www.youtube.com/@zdruzeniefenix), aj na sociálnych sieťach, pričom ich obsah korešpondoval s obsahom seminárov nasledovne:

Od 16.09.2024 do 18.10.2024: predsúdna fáza vymáhania dlhu,

Od 19.10.2024 do 15.11.2024: súdna fáza vymáhania dlhu,

Od 16.11.2024 do 30.11.2024: exekučná fáza vymáhania dlhu,

Od 01.12.2024 do 20.12.2024: osobitné spôsoby vymáhania dlhu (rozhodcovské spotrebiteľské konanie, zrážky zo mzdy na základe dohody o zrážkach zo mzdy, tzv. dobrovoľné dražby v súvislosti so zmluvami o spotrebiteľskom úvere alebo úvere na bývanie, ktoré sú zabezpečené nehnuteľnosťou).

V niektorých prípadoch by sa mohlo zdať, že ide o odlišnú fázu, ako uvádzame, náš zámer bol však prinášať presne také témy, s ktorými sa spotrebiteľ aj v reálnom živote môže stretnúť a tak napríklad slovo exekúcia sa môže vyskytnúť aj v rámci výzvy a úhradu dlhu v predsúdnej fáze vymáhania pohľadávky.

Pracovné listy – 13 kompletných pracovných listov, z toho 10 pre účastníkov projektu, 1 pre Ministerstvo hospodárstva SR, 1 ks v čiernotlači a 1 ks v Braillovom písme pre predkladateľa projektu; pracovné listy sme odovzdali na poslednom seminári, resp. sme ich poslali mailom tým, ktorým práve elektronická forma vyhovovala lepšie. Účastníčkam projektu sme ich pripravili nasledovne: 3-krát normálna čiernotlač (z toho 2-krát elektronicky a 1-krát listinne), 6-krát zväčšená čiernotlač (všetky listinne), 1-krát v Braillovom písme (financované z vlastných zdrojov vzhľadom k tomu, že v žiadosti o dotáciu sme uvádzali iba jeden kus pre predkladateľa projektu – financované z dotácie). Pracovné listy v Braillovom písme nám vytlačila Slovenská knižnica pre nevidiacich Mateja Hrebendu v Levoči a to aj s logom Združenia FÉNIX, ktoré je dostupné hmatom.

 

Video výstup z projektu – 1 ks; video výstup z projektu je uverejnený na našom YouTube kanály https://youtu.be/pJHZahOFtWk, pričom mapuje celý priebeh projektu, odovzdávanie pracovných listov a vecných darov a v jeho závere sú aj spätné väzby.

 

Všetky semináre zabezpečovali traja lektori a všetky reelsy a video výstup spracoval do výstupnej podoby grafik.

 

Projekt bol organizačne zabezpečený:

Administratívnym pracovníkom

Prezenčné listiny: Lektor č. 2

Semináre (obsahová stránka): Lektor č. 3, realizácia: Lektor č. 1

Krátke vzdelávacie videá (reels): obsah: Lektor č. 2, Lektor č. 3, technické zabezpečenie, postprodukcia: Grafik

Pracovné listy: Lektor č. 2, Lektor č. 3

Videovýstup z projektu: obsah: Lektor č. 1, Lektor č. 2, strih, postprodukcia: Grafik

VYSVETĽUJÚCI KOMENTÁR K ČERPANIU ŠTÁTNYCH DOTÁCIÍ MH SR
K JEDNOTLIVÝM POLOŽKÁM

 

– čerpanie položiek hradených zo štátnej dotácie v období realizácie
projektu od 01.07.2024 do 31.12.2024

 

ODMENY – Z tejto položky sme vyplatili odmenu na hlavnú činnosť pre Lektora č. 3 a pre grafika na základe vykázaných odpracovaných hodín podľa priložených faktúr v sledovanom období spolu v sume 5 300,00 eur.

 

OBEDY – Z tejto položky sme vyplatili obedy pre účastníkov seminárov (cieľová skupina, lektori a na poslednom seminári aj grafik), pričom počet obedov a počet účastníkov z cieľovej skupiny sa v niektorých prípadoch môže odlišovať vzhľadom k tomu, že sme mali aj účastníčku so špeciálnou diétou, ktorá si neobjednávala obed z denného menu reštaurácie. Celková suma je podľa účtovných dokladov vo výške 791,03 eur. Nakoľko sme z projektu MH SR žiadali na položku obedy sumu 784 eur a reálna výška obedov bola vo výške 791,03 eur, z vlastných zdrojov z hlavného bankového účtu združenia sme doplnili sumu 4,28 eur, z položky za tonery sme presunuli na položku obedy sumu 0,75 eur a z položky vecné dary sme presunuli na položku obedy sumu 2 eur. Spolu je to suma 7,03 eur.

 

PRACOVNÉ LISTY V BRAILLOVOM PÍSME – Z tejto položky sme vyplatili pracovné listy v Braillovom písme, ktoré ostávajú u predkladateľa projektu. Suma za položku je 70,00 eur.

 

VECNÉ DARY – Z tejto položky sme vyplatili vecné dary pre účastníčky projektu z cieľovej skupiny, ktoré pozostávali z aromabalzamu Kov, ktorého názov aj tvar pripomínal symbolicky mincu a tiež čaj Zdravé telo, svieža myseľ. Suma za vecné dary spolu: 98,00 eur. Nakoľko bola dotácia v tejto položke vo výške 100 eur, z tejto položky sme presúvali sumu 2 eur na položku obedy.

 

ADMINISTRÁCIA – Z tejto položky sme hradili osobu, ktorá zabezpečovala administráciu projektu. V sledovanom období čerpania projektu sme z tejto položky vyčerpali spolu sumu 400,- eur (4 x 100 eur).

 

ÚČTOVNÉ SLUŽBY – Z tejto položky sme hradili účtovnú firmu  na základe zmluvy o vedení účtovníctva. V sledovanom období sme z tejto položky vyčerpali sumu 600,- eur (4 x 150 eur).

 

KANCELÁRSKY PAPIER – Z tejto položky sme vyplatili kancelársky papier použitý pre účely projektu. Suma za položku je 35,00 eur.

 

TONER – Z tejto položky sme vyplatili toner použitý pre účely projektu. Suma za položku je 34,25 eur. Nakoľko bola dotácia v tejto položke vo výške 35 eur, z tejto položky sme presúvali sumu 0,75 eur na položku obedy.

 

Celková suma poskytnutej dotácie: 7 324,00 eur

Vyčerpané prostriedky spolu: 7 328,28 eur

Doplatené z vlastných zdrojov: 4,28 eur

Späť
Share This