fbpx

Túto otázku sme si najmä od minulej jesene položili mnohokrát. Dôvodom je zvýšený počet doručených výziev na úhradu dlhu od najväčšej inkasnej spoločnosti na Slovensku rôznym spotrebiteľom.

So žiadosťou o pomoc, poradenstvo a podporu nás mnohí z vás kontaktujete, pričom spoločným menovateľom je najmä vymáhanie pohľadávok zo starých úverov. Už pre nás nie je žiadnym prekvapením, keď je vo výzve na úhradu dlhu vidíme dátum uzatvorenia zmluvy o úvere spred 15 – 20 rokov!!! Podotýkame, že ide o predsúdne vymáhanie dlhu!

V mnohých prípadoch ide o vymáhanie premlčanej pohľadávky, v niektorých prípadoch aj po tom, ako v minulosti pôvodný veriteľ, teda banka alebo nebanková spoločnosť, ktorá Vám poskytla finančné prostriedky prostredníctvom spotrebiteľského úveru, vyplatila sumu nad rámec zaplatenej istiny, čo je možné považovať za súhlas s tým, že zmluva nie je v súlade s právnymi predpismi, na základe čoho veriteľ (vrátane jeho právneho nástupcu) nemá nárok na odplatu. Ide teda o vymáhanie pohľadávky zo zlého úveru.

www.zlyuver.sk

Zjednodušene povedané, predstavte si takúto situáciu:

V roku 2005 ste si požičali 1 000 eur (v tom čase bol úver poskytnutý v slovenských korunách). Po určitom čase ste sa dostali do omeškania a banka, či nebanková spoločnosť od Vás vymáhala dlžnú sumu. Vyhľadali ste však pomoc a právnik, advokát alebo spotrebiteľské združenie zamerané na ochranu finančného spotrebiteľa Vám poskytovalo odborné poradenstvo. Na základe poradenstva a určitých krokov sa podarilo dosiahnuť, že daná banka alebo nebanková spoločnosť uhradila to, čo ste zaplatili nad rámec istiny úveru. Odvtedy ste považovali túto vec za ukončenú.

Problém však nastáva v aktuálnom čase, keď Vám je doručená výzva na úhradu dlhu vo výške niekoľko tisíc eur!!!   

 

Vypočujte si krátke video: Je výzva na úhradu dlhu problém?

https://youtube.com/shorts/RUMR2NYn_K0

 

Kedy odporúčame vyhľadať pomoc u odborne znalej osoby? Ide napríklad o tieto situácie:

  • Bola Vám doručená výzva na úhradu dlhu, v ktorej je tento dlh uvedený v stovkách až tisíckach eur!
  • Ide o úver uzatvorený na rodné číslo!
  • Ide o výzvu na úhradu dlhu od inkasnej spoločnosti, ktorá má vo svojom názve (v skratke) prvé písmená z mien písmená E-va, O-to, S-imona.

Prečo je dôležité vyhľadať pomoc? Pretože veritelia neraz vymáhajú pohľadávky zo spotrebiteľských úverov:

  • ktoré sú premlčané;
  • ktoré sú vymáhané bez právneho titulu;
  • pri ktorých vzniká pochybnosť, či je daná spoločnosť vlastníkom pohľadávky;
  • ktoré súvisia alebo vyplývajú zo zlého úveru, atď.

www.zlyuver.sk

Na vymáhanie takejto pohľadávky sa pozeráme z hľadiska spotrebiteľa, jeho konania v čase, keď mu je predmetná výzva na úhrada dlhu doručená a na následky, ktoré by mu mohli z toho vyplývať. Spotrebiteľ musí byť bdelý (t.j. pozorný, opatrný, ostražitý) nielen do času, kým je jeho záväzok zo spotrebiteľskej zmluvy ukončený – napríklad aj dobrovoľným plnením veriteľa na základe predžalobnej výzvy, ale ešte aj 20 rokov po podpise spotrebiteľskej zmluvy!

Zaoberáme sa však aj odpoveďou na otázku: „Patria práva len bdelým?!“ aj v kontexte, či patria práva veriteľovi (vrátane právneho nástupcu) v prípade, ak vymáha premlčanú pohľadávku, prípadne pohľadávku bez právneho titulu, ktorá nikdy (od omeškania spotrebiteľa s mesačnými splátkami) nebola predmetom súdneho konania, t. j. žaloby, ktorú by veriteľ podal na príslušnom súde?!

Vypočujte si krátke video: Združenie FÉNIX a poradenstvo

https://youtube.com/shorts/dVmBLen3iL0

 

Ak sa Vás podobná situácia týka alebo sa potrebujete poradiť, kontaktujte nás!

Mobil: 0915 273 824, e-mail: kancelaria.fenix@gmail.com

Web formulár: https://zlyuver.sk/, https://fenixzdruzenie.sk/

Späť
Share This